Strona o mnie/ o firmie może wydawać się mało istotna, ale to własnie na niej możesz pochwalić się swoim doświadczeniem i pokazać klientowi dlaczego to właśnie Ciebie powinien wybrać. Jest ona szczególnie ważna gdy prowadzisz markę osobistą/ biznes oparty na Twojej osobie – wtedy potencjalny klient może Cię lepiej poaznać i od razu stworzyć więź, dzięki której wybierze właśnie Ciebie. 🙂
Idealna strona o mnie
Aby ułatwić Ci stworzenie strony o mnie, przedstawiam kilka elementów, które możesz (a może nawet powinieneś_powinnaś) na niej umieścić.
Jasny tytuł
Zaczynamy od tytułu strony. Tak! To też można zmienić i zamiast standardowego „o mnie” czy „o firmie” warto od razu umieścić tutaj krótkie zdanie, które podsumowuje Twoją osobę/ firmę. Np. „Projektantka stron www”, „Masażysta z 15-letnim doświadczeniem” czy „Adwokat specjalizujący się w prawie rodzinnym”. Dzięki temu odwiedzający stronę od razu wie z kim ma do czynienia, plus oczwyiście takie tytuły są dobre dla SEO, bo zawierają ważne słowa kluczowe.
Tytułem głównym może być też Twoje imię i nazwisko lub nazwa firmy, a podtytułem jedno zdanie o Tobie/ Twojej firmie.
Ciekawy opis
To dla niektórych pewnie najtrudniejszy element, ale warto poświęcić mu chwilę. Zamiast nudnego opisu, którego nikt nie przeczyta, warto opisać siebie w ciekawy, może i zabawny sposób. Pokaż tutaj swoją osobowość – im opis będzie bardziej spersonalizowany, tym milej się go będzie czytać. Jeszcze lepiej, jeśli wpleciesz w swój tekst jakąś historię – wykorzystasz storytelling. Taki opis na pewno przyciągnie czytelnika na dłużej.
W swoim bio możesz napisać właściwie wszystko – od swoich początków, przez swoją drogę, doświadczenia, rodzaj klientów z jakimi wpsółpracujesz, aż do swoich pasji. Jeśli prowadzisz biznes osobisty nie bój się wpleść tutaj trochę prywaty – może akurat połączy Cię to z jakimś Twoim potencjalnym klientem. 🙂
W opis możesz wpleść np. to jakie kursy ukończyłeś_aś, chociaż uważam, że akurat do takich rzeczy sprawdzi sie prosta lista.
Jeśli uważasz, że nie jesteś dobry_a w pisaniu, warto zgłosić się do copywritera, który pomoże stworzyć przyciągający uwagę tekst.
USP – co Cię wyróżnia
USP (Unique selling proposition, unikatowa cecha oferty, unikatowa propozycja sprzedaży), czyli cecha która wyróżnia Cię na tle konkurencji.
Może to być Twoje doświadczenie, szkolenia jakie skończyłeś_aś, wyjątkowa umiejętność, Twoja filozofia, misja, sposób w jaki pracujesz, czy Twoja specjalizacja. Pochwal się tym!
Opinie klientów
Strona o mnie to świetne miejsce na umieszczenie opinii klientów – możesz dodać je w przesuwanej karuzeli (tak, aby nie zajmowały za dużo miejsca) lub wybrać te najciekawsze i wyróżnić je w ciekawy sposób.
Możesz też stworzyć listę cech, za którą cenią Cię Twoi klienci i dodać do nich fragmenty ich opinii.
Opinie klientów bardzo uwiarygodniają Twoją pracę, więc staraj się je zbierać, a potem pochwal się nimi na swojej stronie.
Elementy wizualne
Wchodząc na Twoją stronę o mnie, odwiedzający chce Cię poznać, w tym także zobaczyć! Koniecznie umieść tutaj swoje zdjęcie. Super jeśli masz też swoje zdjęcia przy pracy, zdjęcie swojego biura, czy nawet zdjęcie, które przedstawia Twoje hobby. Umieść je na stronie o mnie – dzięki zdjęciom jesteś bardziej „ludzki_a” dla potencjalnego klienta. 😉
CTA – Call To Action
Na koniec jeszcze jeden bardzo ważny element (nie tylko na stronie o mnie) – CTA, czyli tzw. wezwanie do działania. Może być ono w formie przycisku – wtedy na koniec tekstu o mnie, umieszczamy button, który mówi odwiedzającemu co może zrobić dalej. Przeważnie jest to standardowe „Napisz do mnie”, „Skontaktuj się z nami” itp., wtedy kierujemy odwiedzającego prosto do kontaktu. Możemy go również pokierować do naszej oferty „Sprawdź czym się zajmuję” lub do portfolio „Zobacz nasze realizacje”. Warto urozmaicić trochę teksty na przyciskach, spersonalizować je, tak aby odwiedzający był zaciekawiony i chętniej w nie kliknął. 🙂
Dodatkowo na stronie o mnie warto umieścić linki do social mediów.
Możesz podejrzeć jak wygląda moja strona o mnie 🙂 Nie uważam się za zbyt dobrą pisarkę, a jednak udało mi się skleić kilka zdań, które uważam, że tworzą całkiem ciekawą całość. 😉 Daj znać czy Ci się podoba!
Czy jest jeszcze jakiś element, który według Ciebie powinien znaleźć się na idealnej stronie o mnie?