Co to jest lead magnet? Pomysły na lead magnet - Edyta Subik

Co to jest lead magnet? Pomysły na lead magnet

Masz już założony swój newsletter, ale nie wiesz jak przyciągnąć do niego nowe osoby? Do zachęcenia ich do zapisu na newsletter warto wykorzystać tzw. lead magnet.

Lead magnet – co to takiego

Lead magnet to coś ekstra, co dostanie każdy zapisany na newsletter. Taki prezent za zapis na newsletter. Może to być np. mini ebook, chcecklista pdf, darmowy webinar, rabat na zakupy w Twoim sklepie, itp.

Kiedy masz już stworzony swój lead magnet, umieść o nim informacje przy formularzu zapisu, np.: Zapisz się na mój newsletter i zdobądź za darmo mini ebook o stronach www! Dzięki temu zachęcisz nowe osoby do zapisania się na Twoją listę. 🙂

Automatyzacja newslettera

Aby nie wysyłać ręcznie każdej nowo zapisanej na newsletter osobie maila z lead magnetem, powstała tzw. automatyzacja. Ustawisz ją w swoim panelu newslettera. Dzięki autoamtyzacji, mail z Twoim prezentem pójdzie do subskrybenta automatycznie.

Przykład prostej automatyzacji

  1. Po wypełnieniu formularza zapisu na stronie, subskrybent otrzymuje maila z potwierdzeniem zapisu (tzw. double opt-in).
  2. Po zapisaniu się na listę mailingową subskrybent otrzymuje wiadomość, w której znajduje się link do pobrania Twojego lead magnetu.
  3. Kolejny mail wysłany do subskrybenta z pytaniem czy podobał mu/jej się prezent i co o nim sądzi. Możesz go/ją tutaj zachęcić do obserwowania Cię w innych miejscach w sieci.
  4. Kolejny mail np. z informacjami o Tobie, Twoich usługach – tak, aby przedstawić się i przy okazji przypomnieć się odbiorcy 🙂
Pomysły na lead magnet newsletter

Pomysły na lead magnet

W każdej branży może sprawdzić się trochę inny lead magnet. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów, którymi możesz się zainspirować tworząc prezent za zapis na newsletter.

Tworząc lead magnet podziel się swoją wiedzą, ale nie zdradzaj od razu wszystkiego. Niech to będzie zachęta do zapisu i obsewowania Cię dalej. 🙂

Lista pomysłów:

  • mini ebook, pdf,
  • planer,
  • kalendarz,
  • harmonogram,
  • mini audyt,
  • mini kurs online (np. w formie mailowej),
  • ćwiczenia do wykonania,
  • zapis na webinar, który dopiero się odbędzie
  • webinar archiwalny,
  • kalkulatory w Excelu do wypełnienia,
  • podcast,
  • wideo,
  • tutorial,
  • wzory dokumentów (np. umowa),
  • kupon rabatowy,
  • zapis na wyzwanie,
  • bezpłatna konsultacja lub lekcja próbna.

Możesz też stworzyć mini platformę lub po prostu stronę z wieloma materiałami do pobrania. Będzie ona dostępna po podaniu hasła, które prześlesz po zapisie na newsletter.

Co jeszcze dodał_byś na tę listę? 🙂

Dodaj komentarz

Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂




    Wybierz pakiet:

    Odpowiedz na pytanie:

    Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
    Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

    Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
    w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂




      Wybierz pakiet:

      Odpowiedz na pytanie:

      Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
      Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

      Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
      w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂




        Odpowiedz na pytanie:

        Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
        Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

        Możesz też skorzystać z formularza szybkiej wyceny,
        aby dowiedzieć się ile będzie kosztować Twoja strona.

        Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
        w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂



          Odpowiedz na pytanie: