Raz na jakiś czas warto przejrzeć swoją stronę i sprawdzić czy są na niej aktualne infromacje. Chyba nie chcesz sytuacji, gdy potencjalny klient trafia na Twoją stronę, znajduję numer telefonu, dzwoni i… nie ma takiego numeru. To oczywiście skrajny przypadek, ale i takie się niestety zdarzają. Warto więc zrobić porządki na stronie www i zaktualizować treści, które się na niej znajdują.
O porządkach w samym WordPressie pisałam już w poprzednim wpisie – tam zajęliśmy się bardziej technicznymi sprawami (aktualizacje systemu, usuwanie niepotrzebnych wtyczek, itp.), które porządkują stronę „od środka” – co też jest bardzo ważne! Zacznij od tego, a potem przejdź do mini audytu swojej strony i zaktualizuj treści.
Mini audyt treści na stronie
Wejdź na swoją stronę i sprawdź:
Czy wszystkie treści są aktualne?
Przejrzyj swoją ofertę i cennik – czy dalej masz te same usługi, może coś dodał_ś, albo czegoś już nie oferujesz?
Przejrzyj swoje portfolio – jeśli dawno nie było aktualizowane, może warto dodać coś nowego?
Sprawdź zdjęcia – czy np. Twoje zdjęcie nie wymaga aktualizacji?
Sprawdź koniecznie dane kontaktowe – przy okazji zobacz czy mają one odpowiednie linki (np. telefon, mail).
Sprawdź też czy w stopce jest aktualny rok.
Czy formularz kontaktowy działa?
Sprawdź czy wszystko w formularzu działa i czy dochodzą do Ciebie wiadomości – prześlij sobie testową wiadomość.
Czy dokumenty prawne (polityka prywatności, regulamin, itp.) są aktualne?
Sprawdź też wszystkie dokumenty prawne – czy spełniają aktualne warunki i czy nie ma w nich starych informacji, np. danych kontaktowych.
Czy wszystkie linki działają?
Możesz przeklikać przyciski i linki na stronie, albo sprawdzić to za pomocą wtyczki Broken Links Checker, która podpowie, które linki prowadzą do nikąd. Po poprawieniu odnośników usuń wtyczkę.
Czy na stronie wszystko jest przetłumaczone i czy font ma polskie znaki?
Sprawdź czy nie ma gdzieś np. angielskich wyrażeń – mogą to być pozostałości po motywie, który był wgrany w innym jęzku.
Czy warto poprawić wygląd strony?
Możliwe, że tworzył_ś swoją stronę dawno temu i jest ona już mało nowoczesna – może warto zastanowić się nad jej odświeżeniem?
Czy strona dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych?
Wejdź na swoją stronę na smartfonie i sprawdź czy wszystko dobrze się wyświetla.
Po poprawkach koniecznie zrób kopię zapasową strony.
Taki mini audyt i aktualizację treści warto robić regularnie – np. na początku roku, albo w sezonie ogórkowym (np. w wakacje). Dzięki takiemu sprawdzeniu i zrobieniu porządków, Twoi potencjalni klienci znajdą na Twojej stronie te infromacje, których szukają. 🙂