Co powinno znaleźć się na Twojej stronie www - Edyta Subik

Co powinno znaleźć się na Twojej stronie www

Każda strona jest inna, bo każdy biznes jest inny i będzie potrzebować innych rozwiązań, ale są pewne elementy, które powinny znaleźć się na każdej stronie.

Pewnie dla niektórych, rzeczy o których napiszę będą oczywistością, ale spotkałam na swojej drodze już trochę stron, którym brakowało jakiś elementów, przez co utrudniało to użytkownikowi strony znalezienie potrzebnych informacji. A chyba najważniejsze jest to, aby użytkonik znalazł to czego szuka i stał się potencjalnym klientem. 🙂

Co powinna zawierać dobra strona internetowa

Kontakt

Zaczniemy od najważniejszej rzeczy – kontaktu do Ciebie/ Twojej firmy.

Przede wszystkim powinien on być łatwy do znalezienia i czytelny. W zakładce kontakt dodaj najważniejsze infromacje:

  • dane kontaktowe – telefon, email,
  • adres – jeśli Twoja firma posiada swoją siedzibę,
  • mapkę – jeśli przyjmujesz Klientów w swoim biurze/ prowadzisz sklep stacjonarnie,
  • social media – jeśli masz konta w social mediach, dodaj tutaj ikonki i linki do swoich kont.

Informacje jakie zawrzesz w zakładce kontakt zależą od rodzaju Twojej działalności – może to być sam email, jeśli prowadzisz tylko bloga lub pełne dane wraz z mapką, jeśli prowadzisz firmę.

Możesz dodać też formularz kontaktowy, aby ułatwić wysyłanie wiadomości.

Dobrym pomysłem jest też dodanie zachęcenia do kontaktu – 1-2 zdania o tym, dlaczego ktoś powinien się z Tobą skontaktować. Treść będzie oczywiście zależeć od Twojej branży, ale może to być coś w stylu „Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o…. napisz do mnie”, „Masz pytania o nasz produkt? Zadzwoń do nas” itp.

Możesz dodać też szacowany czas odpowiedzi na wysłaną wiadomość.

Oferta

Kolejną bardzo ważną zakładką na Twojej stronie jest oferta. Jeśli oferujesz usługi lub produkty to koniecznie napisz o tym na swojej stronie. 🙂 Napisz czym się zajmujesz, jak możesz pomóc potencjalnemu klientowi. Wypisz jasno i czytelnie jakie usługi/ produkty oferujesz i opisz je, tak aby użytkownik strony wiedział czego może od Ciebie oczekiwać.

Możesz opisać tutaj dokładny proces swojej pracy, narzędzia z jakich korzystasz, itp itd.

Nie zapomnij też napisać swojej lokalizacji, jeśli działasz lokalnie.

Portfolio

Ta zakładka nie sprawdzi się we wszystkich branżach, ale jeśli masz się czym pochwalić, to zrób to!

Możesz tutaj umieścić zdjęcia swoich realizacji lub screeny projektów które wykonał_ś. Może być to po prostu lista rzeczy lub portfolio z opisami, w których opiszesz jakie zadania miał_ś podczas wykonywania danego projektu i jak je rozwiązał_ś.

Możesz też po prostu umieścić tutaj loga firm, z którymi współpracował_ś (zapytaj wpierw o zgodę umieszczenia logo na Twojej stronie).

Jeśli masz rekomendacje od swoich Klientów – też koniecznie dodaj je na swojej stronie! Jeśli jest ich sporo, możesz utworzyć osobną zakładkę. Możesz też dodać je do portfolio lub na stronę główną jako przesuwaną karuzelę.

Nowoczesna strona www Masuria Group ubezpieczenia
Nowoczesna strona www Masuria Group ubezpieczenia

Cennik

Wiem, że nie jest to zbyt popularna zakładka, ale moim zdaniem dobrze ją mieć na stronie.

Jeśli sprzedajesz produkty, to raczej jest to oczywiste, że albo będziesz mieć sklep z cenami produktów, albo przy ofercie dopiszesz ich ceny.

W usługach niestety często cennika na stronie brak. A przecież to zaoszczędza sporo czasu i Tobie i Twojemu potencjalnemu klientowi. Kiedy ten widzi cennik na stronie, nie musi tracić czasu na pisanie do Ciebie z pytaniem o cenę usługi (a Ty nie tracisz go na odpisywanie w kółko tego samego) – od razu widzi czy cena jest odpowiednia dla jego budżetu. I jeśli jest, to uważam, że szybciej podejmie on decyzję o współpracy z kimś, kto ma czytelny cennik, niż z tym, który go ukrywa i o który sam musi się dopytywać.

Oczywiście cennik na stronie może być jedynie orientacyjny, ale już to daje sygnał potencjalnemu klientowi, że jesteś transparentn_ i nic nie ukrywasz.

O mnie/ O firmie

Użytkownicy stron lubią wiedzieć z kim mają do czynienia, zwłaszcza, jeśli Twój biznes opiera się na Twojej marce osobistej.

Umieść tu zdjęcie przedstawiające Ciebie / Twój zespół – dzięki temu, strona jest bardziej personalna. Użytkownik widzi za nią prawdziwego człowieka. 😉

W zakładce „o mnie” powinny znaleźć się też informacje o Tobie lub Twojej firmie. Przede wszystkim to, czym się zajmujesz. Możesz też opisać swoją historię, doświadczenie, skończone kursy, Twoje hobby… możesz tutaj zaszaleć 🙂 I niestety jest duże prawdopodobieństwo, że akurat ten dodatkowy tekst mało kto przeczyta, ale możesz dzięki niemu zawrzeć trochę słów kluczowych, co jest dobre dla SEO.

Strona główna

Na sam koniec jeszcze słów kilka o pierwszej stronie, którą widzi użytkownik po wejściu na stronę www. 🙂

Na stronie głównej warto jest zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje, a właściwie ich zajawki.
Warto np. wypisać tutaj swoje usługi i dodać przycisk, który pokieruje użytkownika po więcej inforamcji.
Dobrze dodać też informacje kontaktowe lub zachęcienie do kontaktu + przycisk do samej zakładki kontakt.
Możesz tutaj dodać opinie swoich klientów, krótką informację o sobie, czy zajawkę portoflio.

Użytkownicy często scrollują i skanują na szybko stronę, jeśli więc umieścisz wszystkie najważniejsze informacje już na stronie głównej, to użytkownik będzie mógł szybko zdecydować, czy znalazł to czego szukał.


Czy jest jeszcze coś niezbędnego, co Twoim zdaniem powinno znaleźć się na stronie www?
I czy na Twojej stronie znajdują się wszystkie niezbędne informacje? 🙂

Dodaj komentarz

Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂




    Wybierz pakiet:

    Odpowiedz na pytanie:

    Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
    Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

    Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
    w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂




      Wybierz pakiet:

      Odpowiedz na pytanie:

      Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
      Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

      Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
      w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂




        Odpowiedz na pytanie:

        Skontaktuj się ze mną korzystając z poniższego formularza.
        Odpowiem najszybciej jak potrafię. 🙂

        Możesz też skorzystać z formularza szybkiej wyceny,
        aby dowiedzieć się ile będzie kosztować Twoja strona.

        Jeśli preferujesz kontakt telefoniczny, wpisz proszę swój numer
        w poniższym formularzu kontaktowym – oddzwonię. 🙂



          Odpowiedz na pytanie: