Prowadzenie bloga to jeden z lepszych sposobów na poprawienie swojej widoczności w sieci. Wpisy można wykorzystać na wiele sposobów, czy to tworząc blog ekspercki, czy aktualności z życia firmy. Każdy wpis może pomóc nam wspiąć się trochę wyżej w wynikach wyszukiwarki.
Jak przygotować wpis blogowy, aby wyciągnąć z niego jak najwięcej pod względem SEO?
Wpis blogowy pod SEO
Słowa kluczowe
Warto wybrać słowo kluczowe, które będzie odzwierciedlało treść wpisu i wplatać je naturalnie do tekstu w różnych konfiguracjach. Ważne aby słowa kluczowe pojawiały się w tytułach jak i w tekście. Można tworzyć różne kombinacje i długie frazy, które mogą podnieść wpis w wynikach wyszukiwania.

Układ wpisu
Wpis na blogu powinien składać się z wstępu, rozwinięcia i zakończenia – dzięki temu czytając tekst płynnie przechodzimy przez dane zagadnienie. W każdym z tych etapów możemy też zawrzeć słowa kluczowe i mimo powtórzenia ich kilka razy, będzie to wyglądać naturalnie. Bo taki przede wszystkim powinien być test na blogu – napisany prostym, naturalnym językiem, bez dziwnego wpychania na siłę słów kluczowych. SEO, SEO, ale najważniejszy powinien być użytkownik strony, który przychodzi na nią po konkretne infrormacje.
Odpowiedz na pytanie
Czy szukał_ś kiedyś odpowiedzi na pytanie i trafił_ś na przydługi artykuł, w której tej odpowiedzi nie było? No właśnie… nie rób tego. 🙂 Co prawda takie artykuły są pisane głównie pod SEO, ale użytkownik widząc taki wpis szybko rezygnuje i wychodzi ze strony, co zwiększa współczynnik odrzuceń. Poza tym po prostu może zniechęcić się do Twojej strony na przyszłość…
We wpisie powinno znaleźć się to, po co trafił na niego użytkownik. Odpowiedz na to, czego szukają klienci, a na pewno zatrzymasz ich na dłużej na swojej stronie.
Podział wpisu i nagłówki
Tekst wpisu powinien być podzielony na akapity. Zbyt długie bloki tekstu zniechęcają do czytania.
Poszczególne akapity powinny mieć swoje tytuły (nagłówki). Dzięki temu klient łatwiej znajdzie to po co przyszedł. Nagłówki powinny mieć odpowiednią strukturę – H1 to tytuł wpisu (jeden na stronę), H2 tytuł sekcji, H3 tytuł podsekcji itd.
Zdjęcia z opisami
Aby urozmaicić tekst warto przeplatać go tematycznymi zdjęciami/ grafikami/ screenami. Taki wpis jest przyjaźniejszy dla użytkownika. Oprócz tego zdjęcia są również ważnym czynnkiem dla SEO. Pamiętaj, aby je odpowiednio opisywać – najważniejsze jest pole „tekst alternatywny„, który powinien zawierać opis obrazka. Tekst alternatywny jest skanowany przez roboty, więc możesz w nim zawrzeć również słowa kluczowe.
Pamiętaj też, aby optymalizować zdjęcia przed wrzuceniem – prędkość strony też jest ważna w SEO. 🙂

Podkreśl to co ważne
Użytkownicy przeważnie nie czytają całych wpisów od deski do deski, skanują je oczami wyszukując najważniejszych informacji. Dlatego dobrze jest przykuć ich uwagę tym, co ważne. 🙂 Użyj do tego pogrubień, aby wyodrębnić najważniejsze słowa w tekście.
Linki
Jeśli wspominasz w poście jakiś inny wpis na swojej stronie to koniecznie dodaj do niego odnośnik. Jeśli zachęcasz do kontaktu – koniecznie dodaj linka do strony z kontaktem. 🙂 Linkowanie wewnętrzne (czyli takie w obrębie Twojej strony) jest bardzo ważne – pomaga użytkownikowi dowiedzieć się więcej i zatrzymać go dłużej na stronie. Pomaga to również robotom przeskanować Twoją stronę i wzmacnia jej pozycję.

Pisanie bloga może pomóc polepszyć pozycję strony w wyszukiwarce oraz przyciagnąć większą liczbę odwiedzających – warto z tego korzystać. Mam nadzieję, że ten wpis pomoże Ci pisać lepsze posty pod SEO na Twojej stronie. 🙂